Thursday, May 03, 2007

Dags att ta kontrollen

Innan jag fick barn visste jag med bestämdhet vilka fällor jag inte skulle gå in i. När jag tänker på det så stod det mesta väldigt klart. Innan jag fick barn.

En sak jag absolut inte skulle göra var att låta barnen bestämma över musiken i bilen. När jag var liten var det nämligen P1 eller Sportradion som gällde alldeles oavsett hur mycket jag bönade och bad i baksätet. Där fanns inget förhandlingsutrymme och jag antar att jag slutade tjata någonstans där freestylen gjorde entré på marknaden.

Varför är det då så att Melodifestivalens blå eller svarta skiva går varm så fort man sätter rumpan i sätet?

- Är det blå skiva i?, hör man från baksätet.
- I så fall vill jag ha 3:an, sedan kan du hoppa till 9:an och sedan 16.

Det innebär Anna Book, Jimmy Jansson och The Ark.

Den blå och svarta skivan håller på att ta kål på mig.

Jag klarar inte mer.

No comments: