Sunday, May 06, 2007

Återhämtning med kräksmak

Har just avverkat 11 fräscha kilometer i spåret och som den seriösa varvdeltagare jag är trycker jag förstås i mig någon form av recovery i påsform.

Gainomax har varit välkyld och smakat jordgubbsmilkshake hela förra veckan.

Nu var det dags för de tunga grejerna. Löplabbets egna rekommendation. Recoveryns recovery.

Vitargo jordgubb.

Jag mixar pulvret med kranvatten. Skakar. Skakar. Smakar. Spy?

Det smakar faktiskt precis som en munfull färsk spya.

Jag har fem deciliter kvar.

Då återstår viljornas kamp. Vem vinner?

Den som vill komma i form till varvet eller den med någon form av självbevarelsedrift?

6 comments:

Anonymous said...

Placebo är verkligen bra... Vad återstår för pass under veckan? Bra kämpat!

Lisa and Anders said...

Jaaa. jag planerar att tömma mig tisdag och onsdag, sedan carboloada ordentligt torsdag-fredag-lördag. Måndag ett BodyPump-pass och onsdag en rejäl runda på 10-12 km i högt tempo. Det får räcka så.

Plcebo? Så fan heller. Det smakar väl inte spya?

Anonymous said...

Fan, jag tror du slår mig. Ont i knät och "hyfsat" otränad. Medans du springer i spåret så springer jag på krogen. Var hemma 06.00 på söndagen. Känns bra. 6 dagar kvar.

Lisa and Anders said...

Knät? Det var ju bra sa du? Men det är väl nu de kommer haglande, ursäkterna...

Anonymous said...

Bra och bra, det är ju fullt med vatten. Men det kanske är bra eftersom man svettas en hel del när man kutar...

Lisa and Anders said...

Om det inte skvalpar är det ingen fara;)