Thursday, May 03, 2007

Det kostar att ligga på...ehhh...bott?

Idag har jag köpt Ginseng och vitamintillskottet Mitt val Sport. För tio år sedan gick jag på sportvarianten helt ogenerat, jag har alltid betraktat mig som en sportig person.

För sju år sedan gick jag över till Mitt val Kvinna, när jag plötsligt insåg att jag inte går på gymmet mer än en gång/veckan och springer jag så blir det flåsiga 6 km.

Men nu. Nu när tjugoettan flåsar mig i nacken och jag dessutom har någon form av virus som rantar runt i blodet, ja då fick sportvarianten göra storstilad comeback.

Nu har jag köpt allt jag kan tänkas behöva. Skor, strumpor, brallor, tröja, tillskott innan, tillskott under och tillskott efter tävling. Och så själva startavgiften då.

Gudarna vet hur mycket pengar jag lagt på ett lopp jag inte ens vill springa.

2 comments:

Anonymous said...

Inte trodde jag att det bodde en materiallirare i dig? Har inte Babsan alltid fixat det med kraft, speed och en djä....la vilja???

Själv tvekar jag fortfarande. 75 minuter på stadensgator i fredags kväll och vaderna var inte goa då - hur ska de då inte kännas efter ytterligare minst 30 minuter på asfalt?

Lisa and Anders said...

Hörru kontorsråttan. Tänk vad mycket roligare det blir att kommentera på bloggen om vi båda sprungit!

De säger ju att man lyfter sig och sträcker på sig när det väl är dags...