Sunday, October 08, 2006

detskapratasfortfortfort

Min svärfar pratar snabbast i världen. Jävlar i havet man måste spetsa öronen och vara vaksam nogsam lyhörd.

Att höra honom och min sambo prata med varann är som att höra hebreiska. Man har ingen aning vad de snackar om.

Han ringde just. De ska komma hit på födelsdagsfirande idag och vill bli upphämtade vid ändhållplatsen. Bussen är framme 11.49, så jag lovade att vi står där. Vid Pressbyrån, ja på det vanliga stället.

Jo barnen mår bra. Kalaset för kompisarna igår var superlyckat.

Ja de var helt utslagna på kvällen.

Allt bra med er också? Vad skönt.

Fotbollen var magisk igår kväll, inte sant?

Javisst, jamen då ses vi sen.

Jag lägger på luren och ser hur länge vi pratat.

34 sekunder.

2 comments:

Anonymous said...

Ränderan går f-n aldrig ur...ang. den store skådespelaren (han e stor som en gammal mittback o lika j-la kobent) M.P som för ngr kvällar sen var på "piiiip" o raggade skalöst på en 25-årig model (Följande ska sägas med djup, tung röst..tänk...Gunvald Larsson?) "Du kan väl hänga med mig? jag fixar ett rum, jag lovar!" Varpå den unga smarta blondinen svarar "Tyvärr, e inte alls intresserad. O förresten, hur mår din tjej o er bebis?"
Hehehehe, o tro mig. Detta e en sann historia.
Dessutom att M.T slagit nya rekord i kategorin "patetisk idiot" i Deal or no deal. På repet säger han till publiken "O för att förnya oss lite ska våra värdinnor koma ut med väskorna nakna!"
Att förnya vore om M.T slutade göra TV överhuvudtaget?

Lisa and Anders said...

Nakna väskor?