Tuesday, October 03, 2006

Innehavaren av detta jobb har tröttnat.

I mitt jobb ingår de mest oglammiga uppgifter. Ofta lite för ofta. I morse fick jag uppmaningen att formulera texten på insidan av ett presentkort. Tre år på universitetet, påbyggnad på IHM, sju år i yrket. Och så är det sånt här min tid används till.

Det är inte så att jag anser mig för fin. Hade jag gjort det skulle jag hoppat av den här banan för länge sen.

Det är bara det att ”Innehavaren av detta presentkort får handla varor till ett värde av” känns som någonting vi kan hitta en liten pryo att göra.

Vänta lite. Jag fick just mail.

Hoppsan. Verkar som att jag nu ska skriva texten till baksidan på ett 10-kort. Det ska stå att kortet inte är personligt.

Ok.

”Kortet är inte personligt.”

1 comment:

Anonymous said...

Kan du inte anställa någon och få göra avdrag för "hushållsnära tjänster"?