Saturday, October 21, 2006

Från basilika till sega råttor

Jag ska snart börja jobba på riktigt igen. Det kanske är bra för mig för när jag jobbar hemifrån pysslar jag ibland med lite väl mycket hushållsarbete.


Igår skrev jag till exempel en inköpslista till min sambo som jag sedan mailade till honom.

Men inte nog med det.

Jag skrev den i Maxiordning.

Först skrev jag färska kryddor (de kommer först i butiken), sedan diverse grönsaker, frukt, sedan mejeri, ägg, ost, hmmm sen går man till köttet, skinkan, brödet, konserverna, godishyllan.

Ett tag funderade jag på att dessutom lägga dem i bokstavsordning, men där hejdade jag mig.

Som sagt.

Heltidsarbete.

Kan bli bra för mig.

2 comments:

Anonymous said...

Visst är det skönt när man hittar det man vill ha i butiken....

Mer förvirrat är det då butiken flyttar ingången och säger att man gör det för att kunderna har klagat på att de tunga varorna, som vatten, blöjor, tvättmedel kom sist på rundan och la sig ovanpå de ömtåliga och ack så dyra plommonbabytomaterna.

Och DÄTFÖR har man nu "vänt på varvet" så att dessa varor skall komma först på varvet. Vad händer? Vad göra???? Jo, gå in i den nya ingången - göra en skarp vänstersväng och sedan gå i det gamla varvets hjulspår....

Vanemänniska någon?

Någon Winrfrey-wannabee(det finns många) sa att det är bra för kreativiteten att göra något annorlunda än man brukar varje dag - som att inte stoppa i höger ben först när man tar på sig byxorna (om det är det man brukar). Funkar????

Lisa and Anders said...

Precis. Och ta en annan väg till jobbet. Det är lite svårt när man ska till Borås kan jag meddela. Å andra sidan vet jag inte om det är där man ska förändra sina vanor, skog som skog.