Sunday, October 15, 2006

Säg det du just sa till Beckham.

Idag är det avslutning i pojkfotbollen. Föräldrarna ska spela mot barnen och sedan ska vi fika. Jag har trissat upp någon sorts VM-finalstämning här hemma där jag mer eller mindre lovat att jag ska finta upp sonen på läktaren. Fast jag vet att när jag väl står där så brukar jag vara rätt bra på att låtsas missa bollen eller gå på en fumlig tvåfotare.

Ungefär en timme innan Matchen ska gå av stapeln tar jag en dusch. Mest för att jag inte gjort det sen i fredags och håret ligger blankt och mörkt klistrat mot min panna. Det som inte står upp och är lurvigt och ljust. Där bak i nacken.

Sambon tycker inte jag är klok.

- Ska du duscha innan fotbollen?

Lätt irriterat svarar jag, med mascaraborsten i högsta hugg.

- Du får välja mellan det och att jag dyker upp som Adolf Hitler. Där fram. Marilyn Monroe där bak.

2 comments:

Blancaflor said...

Hahaha!!!
Som jag! Rita Hayworth fram och Mary Poppins bak.

Lisa and Anders said...

Det låter ju riktigt piffigt! Bra kombination.