Monday, October 02, 2006

Fel fel fel

Jag har svarta finbyxor på mig idag. Lite vida, fin kvalitet och sitter som en smäck i midjan. Åndå. Det känns fel. Helt fel.

Jag lever i jeans, oftast i samma par varje dag. Nu har jag köpt ett par nya denimfavoriter, fast de håller på att läggas upp. Det slog mig att jag köpte TVÅ par svarta finbrallor för några år sedan. I princip helt oanvända.

Men svarta byxor, det är ju snyggt. Tänkte jag i morse.

Så sitter jag här och bara vill komma ur dem. Jag måste komma ur dem. Jag kan inte gå omkring hela dagen i mina svarta finbrallor.

Det är inte jag. Jag har lämnat svarta finbrallor way behind.

Jag är jeans. Svarta, blå eller vita. Jag kan till och med vara kjol.

Men jag är inte finbrallor. Alla tittar. Ler, flinar, kanske rynkar ögonbrynen en smula.

Olustigt hukar jag bakom skrivbordet.

Det blir fan ingen fikarast idag.

4 comments:

Anonymous said...

Du är snygg i vad du än har på dig!

Anonymous said...

jag förstår precis vad du menar... fast jag vill, vill, vill ha finbyxor så funkar det inte.

Blancaflor said...

Det är hemskt när man känner sig obekväm i det man har pa sig. Utklädd, uttittad och utspökad

Lisa and Anders said...

Och ute?