Tuesday, October 31, 2006

En sån dag

Det är min sista dag som frifräsare och det har varit en omtumlande sådan. Jag hade planerat att unna mig lite slöseritid med mig själv. Hade bokat massagetid. Skulle köpa tårta till arbetskamraterna.

Istället en helstressig morgon då mitt bankomatkort, fem minuter innan massagetiden börjar, fastnar i maskinen. Får tillbaks det, fem minuter efter det att massagetiden börjar.

Letar mig fram i Borås efter rätt adress. Det vräker ner, vindrutetorkarna fladdrar som vansinniga. Jag vet inte vart jag ska, jag är tio minuter försenad och jag ser ingenting.

Ringer 118 118. Hittar rätt. Hej hej ursäkta ursäkta. Strippar. Blir knådad och ganska lugn.

Tillbaks till kontoret för att hämta 15-kiloslådan och dela ut kramar till de som vill ha. Det visar sig att två vill ha. Tar min flyttlåda under armen och knuffar upp ytterdörren. Himlens portar står fortfarande på vid gavel och jag har fått en p-bot.

Tack Borås. Det har varit skoj att lära känna dig, din nitiske fan.

Och i morgon är det tillbaks till kolgruvan.

No comments: