Thursday, April 12, 2007

Spegel spegel på väggen där säg vem som grådaskigast i världen är?

Idag på lunchen var det stora klänningshoppardagen. På lördag är det dop för min vackre gudson och nästa vecka är det invigningsfest på ett hotell vi varit med och snajdat på. Klädsel mörk kostym står det och enligt mina gamla etikettkunskaper innebär det någon form av stilig klänning. Helst tänkte jag hålla mig borta från svart eftersom det säkert dyker upp något bröllop och då vet ju alla hur det blir med svart.

Traskade därför bort till Filippa K-butiken och rafsade åt mig inte mindre än sju snygga klänningar in i provhytten. Jag vet inte om det är rätt läge att hänga framför spegeln i april bara. Noll solbränna kvar från förra sommaren. Gråfnasiga ben med sockmärken och lite svart skenbensstubb. En skvalpig mage som vittnar om minst två födslar. En afrikansk rumpa. En finne på hakan och så den där breda, mjölkvita ryggen.

Jag mådde lite illa.

Klänningarna visade antingen alldeles för mycket cleevage eller hela trosmönstret. Jag fick dessutom låna ett par riktigt stiliga pumps med öppen tå. Jag trängde ner mina minst två nummer för stora, torra fötter med svart ludd i dem. Mina tånaglar som för några månader sedan var blå från löpningen är nu grå och kraftiga.

Jag mådde lite illa.

Vad är det för fel med bruntonade speglar som förlänger kroppen frågade jag mig där jag stod. Och mådde illa.

Det blev ingen klänning denna lunchrast heller.

Men en flaska brun-utan-sol ligger i direkt farozon.

2 comments:

Anonymous said...

känner igen det där... fördelen är ju att det är bra för ekonomin.

Lisa and Anders said...

Men brun-utan-sol visar ju sig vara riktigt dyrt:(