Wednesday, April 25, 2007

Vann vi?

Igår var det så premiär på hemmaplan mot grönklädda Landvetter. Man kunde se ett helt gäng försiktiga, men förväntansfulla småkillar. Det var charmigt, det var glatt och det var rörande.
I övrigt sammanfattar jag så här:

En hel del dribblingar som sista man.

Ett par självmål.

Inkast som i handboll.

Men också målglatt. Spel mellan lagen uppdelade på tre planer och om resultatet skulle spela någon som helst roll så slutade det sammanlagt 21-6 till oss.

Inte för att jag räknar.

4 comments:

Anonymous said...

Kommenterade just på en Oslagbar blogg att det var itnressant att läsa två vuxnas bild av en knattematch...

Glädjen var gemensamt - och att det är kul att göra mål oavsett om man gör fler eller färre än det andra laget.

Och det bor allt en sur och grinig kortklippt Torbjörn Nilsson i oss alla även om jag nog mest ville vara en Bryan Robson i man United tröja

Unknown said...

din match 5-5, min match 6-1, mot åtta utespelare.. inte för att jag räknar.. ;-)

Lisa and Anders said...

"Min" match...? Jag trodde vi var ett lag, men ok... på "min" plan lirade de vassaste Landvetterspelarna, små Zlatans och så några med Stenmans skottstyrka.

På "din"..?

Unknown said...

Okej då, de hade toppat de rackarna.. Visst tusan är det ett och samma lag, vi "tränar" ju bara.. :-)