Wednesday, April 04, 2007

Ta mig fan på tiden.

Så ska fastighetsskatten avskaffas.

Som Gert Fylking skulle sagt:

Äntligen!

Ja, jag vet att det sägs att priserna på småhus i storstäder kommer att trissas upp ytterligare (yes yes yes!) och att det blir svårare för dem som ännu inte är inne på bostadsmarknaden att faktiskt komma in. Jag vet också att räntorna förmodligen sticker uppåt och att de som tjänar mest på det är de som har de allra flottaste husen och att de blir rikare rikare rikare.

Jag gillar inte ökade klyftor.

Men jag gillar verkligen inte fastighetsskatten heller.

Så jag är glad. Och lite ego.

1 comment:

Unknown said...

..du slapp ju förmögenhetsskatten också!;-) Så nu behöver Stefan Persson inte flytta från Sverige i år heller.. Tänk så många gånger han har förväntats flytta för att han betalat så hög skatt och så få gånger han egentligen flyttat..
Tippa allsvenskan nu.. min blogg..
I morgon börjar ICA..