Sunday, December 03, 2006

Brustna toner

Min sexårige son håller på att plugga in lussesånger som bäst i skolan. Redan nu har vi insett att någon sångare, det blir han nog aldrig. I alla fall inte om man ska kunna ta rena toner. Men å andra sidan lever hoppet – Håkan Hellström lyckades ju trots avsaknad i att sjunga rent.

Just nu är det en strof ur en lussesång som fastnat och som han brister ut i titt som tätt. Han sjunger väldigt högt och skirt.

- Ja då tänder Gud en stjääääärna…

Fast stjärna uttalat på fiiiingöteborgska. Det vill säga käääääärna.

Han låter precis som Tomas Di Leva.

2 comments:

Anonymous said...

Härligt! (kände att jag var tvungen att kommentera utan ha något speciellt att säga...)

/ ];)

Anonymous said...

Armbågsskydd o knäskydd från en skateboardbutik var Di Levas utstyrsel när jag såg honom för ngr år sen...Respekt!

Mitt sällskap på Springsteen i Globen nu senast (Var du där????)sa direkt efteråt "Fan vad sexig karln e!!! Jag skulle inte tveka en sekund..."
Precis så som jag känner när jag ser Carola Häggkvist....märkligt det där.