Wednesday, December 20, 2006

Gammalt är coolt

När vi köpte vår nya iMac tidigt i våras så slog vi samtidigt till på bredband. Vi var värsta stenålderssurfarna innan, skötte bankaffärerna var egentligen det enda vi gjorde hemma. (Surfade en del på jobbet måste jag tillägga) Hemifrån surfade vi på modem. Det tog naturligtvis en evinnerlig tid och det var inte helt ovanligt att det inte funkade alls.

Jag berättade det på jobbet, för en kille född på åttiotalet.

- Nä fan vad coolt! Är det säkert?, sa han.

Han som shoppade Kobratelefoner och gammal mosaik på lunchrasten, eller senaste röda Cheap Monday-brallorna på eBay. Han tyckte jag var en livs levande relik. Han kände någon in real life som surfade med modem.

I hans värld där allt gammalt och knattrigt var inne, blev jag upphöjd till damen som är hur cool som helst.

Numera är jag en svenssonsurfare med bredband.

No comments: