Wednesday, December 13, 2006

Carina?

I morse på bussen överhörde jag följande konversation bakom mig. Det hela föregicks av att en kille i 35-årsåldern stod och spanade på tjejen bakom mig större delen av resan. När stolen bredvid henne blev ledig stegade han bestämt fram och satte sig.

- Carina?, sa han.

- Neeeej?, svarar hon tveksamt.

- Förlåt. Jag tyckte du var så lik en tjej som jag gick i samma gymnasieklass som, för länge sen.

- Nej, det är inte jag, svarade tjejen.

- Du är jättelik Carina. Ser ut precis som henne, fortsätter killen.

- Jag får ofta höra att jag är lik folk, svarar tjejen.

Jag blir jättenyfiken. Hur ser man ut om man ofta får höra att man är lik folk? Måste kolla in henne när jag stiger av. Under tiden fortsätter konversationen och jag tänker att det där med Carina kanske bara var en ursäkt från killens sida för att få igång ett samtal.

När jag stiger av sneglar jag förstås på Carina och hennes gamla klasskompis. Jag blir då varse två saker.

Carina påminner mig inte om någon och hon är minst tio år yngre än killen som, uppenbarligen tröttnat på SprayDate.

1 comment:

Anonymous said...

Precis. Det var inte Carina vilket jag visste och ja, jag gjorde bort mig lite... men för fan tjejer, släpp te nån gång utan 300 mailvändor innan.. öppna upp er på en buss då & då, speciellt du Carina! Du hade behövt det... få lite riktig karl i dig.