Thursday, December 21, 2006

Logiska rykten

Simon Bank skriver idag att det inte var Zlatan som blev utvisad igår. Det var hans rykte.

Och visst stämmer det. Zlatan klippte till bollen inte mer än en hundradel efter det att domaren blåst. Domslutet var helt och hållet baserat på Zlatans rykte som trubbelmakare.

Däremot kan jag, enligt rykteslogiken, inte låta bli att undra vad mer Zlatans rykte ställt till med. Grabben själv kanske låg och sov när hans rykte flanerade på stan med Mellberg och Chippen? I så fall har ju även Lagerbäck felat. Han stängde av Zlatan från landslagsspel när han egentligen borde stängt av ryktet.

Sen har jag läst att ryktet fick en son under hösten. Så om Zlatan inte var inblandad i det heller, kan man knappast låta bli att gräva i bibeln. Gravid utan hjälp har i tvåtusen år stavats Helige Ande.

Son of Zlatan is the Son of God.

Det känns som något som Zlatan själv skulle sagt.

Jag är lite imponerad av min egen logik.

2 comments:

Anonymous said...

Näe! Nu hädar du som påstår att Zlatan e Guds son!!!! Alla, ALLA vet att Guds son e Gene Simmons som sjöng om "God of thunder" en låt som skrevs av Paul Stanley, som e en av lärjungarna, o som har jobbat ihop med Desmond Child som e bög o som producerat Cher som har legat med Gene o deras bebis blev Paul Stanley!!! (Vet inte hur...hur jag fick ihop det här riktigt...men impad e jag!!!!!)

Lisa and Anders said...

Alltid imponerande med egna logiska slutsatser. Paul Stanley är ju en kopia av sin mor och far, jag tycker det är klockrent.