Tuesday, December 12, 2006

What a great Monday.


Det tog fyra timmar hem i bil från Sunne igår kväll. Vid 23-tiden siktade vi Göteborg, jag komplett shaky efter en dag där kosten bestod av en endaste ostfralla, fyra koppar kaffe, en chokladdränkt donut, en coca-cola och några sura nappar.

Det tog sedan ytterligare en timme för mig att inse att jag förmodligen inte kommer hem alls. Varenda avfart var avstängd, och när jag sedan, närmare Kungsbacka äntligen fick svänga av från motorvägen såg jag att jag inte kom tillbaka.

Det var då jag bröt ihop. Tårarna steg när jag satte på med varningsblinkers och tog fram mobilen. Klockan är halv tolv och jag vet inte om jag ska sova över i bilen eller börja gå hem. Det är mörkt. Det regnar. Jag har ont i halsen. Det är för fan miss i nassen.

Tur att man har en rådig sambo som i sömnen kan lokalisera torrskodda vägar.

Runt midnatt kunde jag krypa ner i min varma säng. Cola-speedad, rödgråten och med rethosta.

What a great Monday.

2 comments:

Anonymous said...

Hur f-n körde du från Säffle för att hamna i Kungsbacka???

Lisa and Anders said...

Sunne, inte Säffle...fast det är väl samma väg? Det var ju när vi väl hade kommit till Gbg som det inte gick att komma av motorvägen, därav Kungsbacka.

Got it kuss?