Thursday, December 07, 2006

Från det ena till det andra.

Jag avslutade Stieg Larssons ”Män som hatar kvinnor” sent igår kväll. Jag har inte kunnat lägga den ifrån mig de senaste dagarna. Inte kunde jag anat att sommarens stora pocketplåga skulle vara bra.

Nu läso jag om den försupne prästen Gösta Berling av Selma Lagerlöf. Han var ju en riktig playboy den där Gösta.

För övrigt inga jämförelser, men det är skoj att kasta sig från 2006, ekonomijournalistik och hackerintrång till 1891, majorskan på Ekeby och kavaljerernas sorglösa leverne.

2 comments:

Blancaflor said...

Den är sjuuuukt bra! I löv mysteries from the past.

Jag har läst Gösta Berlings saga ocksa, den är bra mot hemlängtan pa sa sätt att det känns som om man sitter och huttrar i en släde i Värmland. :)

Lisa and Anders said...

Precis! Jag ska till utkanten av Rottneros på måndag. Tänkte det var bra uppladdning:)