Monday, December 25, 2006

Friden har kommit

Jag måste bara passa på att lätt överskådligt beskriva kvällen här hemma. Ingen öl. Inget godis. Bara Snapphanarna på TV, björkvedsbrasa och sedan ett parti schack.

Ja, det är lite sådana vi är. Vi umgås gärna genom att låta våra hjärnor brottas, genom att lära oss (mig) mer om vår svenska historia och genom att leva sunt och hälsosamt.

Nä, gäsp, om man skulle gå och kamma fårskinnstofflorna, lyssna på Bach och bläddra lite i Ostindiefararen Götheborg seglar igen, knaprandes på några groddar.

Det kommer ju en dag i morgon också.

Då jävlar ska min sambo massakrera tyskar på Playstation medan jag tänker hetsäta trillingnötter till Sällskapsresan.

2 comments:

Blancaflor said...

Haha! Jag tycker dock att en blandning av brasa, Sällskapsresan och vin är det optimala.

Lisa and Anders said...

Eller varför inte varannan dag? Flärd på måndag, sunk på tisdag, fem träningspass och vatten på onsdag... nej, du har rätt. Lite av varje får det bli;)