Tuesday, December 19, 2006

Är vi klara?

Såhär i julklappshysterins sista dagar kan jag inte låta bli att berätta vad som undslapp min sambo. Det är humor på allra högsta nivå. Han stod och pillade med någon gammal sladd, nynnade O helga natt och säger, helt appropå, helt självklart, helt glatt:

- Är vi klara med alla julklappar nu?

Okej. Inte så kul om man inte känner till sammanhanget. Eller åtminstone är bekant med kvinnlig vs manlig shopping. Vilket jag tror att ni är.

Moahahahaaaa.

- VI är nästan klara älskling. Det är bara till dina föräldrar kvar. Ska jag ta det också?

Men så läste jag i någon av gratistidningarna på bussen i morse en så bra krönika att jag var tvungen att riva ut vissa delar av den. Den hette ”Män är på mars, kvinnor på Åhléns” och snuddade vid både julklappsshopping och våra olika shoppingmönster.

”Konsumtionssamhället är skapat av kvinnan, och så har det kanske alltid varit. Gick grottmannen ut för att stena en mammut så kom han också hem med en mammut – inte med en murkla, lite citrongräs och en självdöd ekorre som vissa andra.”

Så jag antar att det är just another könsfälla. Inte så mycket bara vi.

Men vänta. Betyder det att det blir en mammut i julklapp?

5 comments:

Anonymous said...

Sällan jag nynnar på något överhuvudtaget. Sällan jag pillar också, i alla fall på sladdar.
Man måste väl få ventilera sina funderingar innan man blir påhoppad så här offentligt.

Lisa and Anders said...

Vad har jag sagt om att sabba en bra story...? Det blir spank när jag kommer hem.

Anonymous said...

Vänta lite nu för tusan!!!!!! "Mr Buzz"..."Mr Buzz" !!!! När Sean Penn var gift med Madonna (inga liknelser i övrigt) så kallades han Mr Madonna....Hallåååååå Mr Buzz!!!!!!

Lisa and Anders said...

Och Beckham kallas Golden Balls...

Anonymous said...

Ja, av en kvinna som har en hjärna som går att jämföras med en hamsters...
Mr Buzz måste göra ngt åt sin situation...genast!