Sunday, June 17, 2007

Deja vu

Klockan är 04.37 och jag halvligger i soffan och utstöter små ljud som aaaaah och hhfffff. I natt hag jag svettats ner en bomullst-shirt och ett styck bomullstrosor. Vaknade med ett ryck och satte mig stirrigt upp i sängen i mina genomblöta kläder. Drog av dem och la mig ner, i en lika blöt säng med ett blött täcke och en blöt kudde.

Somnade om och vaknade med ett ryck i en ännu blötare säng, med ett ännu blötare täcke och en ännu blötare kudde. Rådigt hämtade jag min morgonrock och tänkte att den kunde funka som fin uppsugare. La mig i fotändan och vände på täcket.

Så kl 03.57 vaknade jag igen, precis som igår. Efter en halvtimmes vridande i numera endast fuktig säng gick jag ner och la mig i soffan.

På tv kan jag välja på The visitation (10 minuter kvar), Stolthet och fördom (30 minuter kvar) och A history f violence (25 minuter kvar). Jag kan säkert framkalla tårar till alla tre.

Ett glas jordgubbsjuice och två panodil på bordet.

Jag känner igen det här.

Det ska inte få bli någon vana.

3 comments:

Anonymous said...

Sluta gnäll nu. Var lite mogen o tapper.

Lisa and Anders said...

Homer1, trevligt att råkas. Är du Ur-Homer? Jag slutar gnälla när jag tröttnat på mig själv.

Vilket borde bli ganska snart.

Anonymous said...

Tsss, råkade bli en `1´istället för ett utropstecken din gnällspik!