Monday, June 18, 2007

Vår prima primadonna

Lillskruttan har sannerligen fått en storartad begåvning för dramatik. Idag hade vi kommit överens om att hon skulle duka av fyra tallrikar (som vi samlat i en enda hög) efter middagen. Detta är numera en viktig del av hennes annars oförtjänta veckopeng.

Så efter middagen, när alla är klara och jag annonserar att det är dags för henne att kavla upp ärmarna och bära tallrikshögen de fyra metrarna bryter hon ihop.

Det är såååå orättvist. Såååå jobbigt, svårt, tråkigt. Tårarna trillar, droppar ner över ledsna kinder, ner på tallrikshögen i en minipöl.

När hon förstått att hon kan strunta i det, men samtidigt få ett avdrag på veckopengen börjar det formligen spruta ur ögonen på henne.

- Ååååh, jag gör väl det då, men sen ska jag inte vara ditt barn längre, gråtskriker hon.

Varpå hon dukar av, springer ut på studsmattan och skrattar med de andra barnen.

Nu var det dags igen. Hon råkade i konflikt med sin pappa på övervåningen om man tar av sig trosorna innan man går på toaletten eller efter. Innan sa pappa. Efter påstod hon. Ända tills The Drama Queen bestämde sig för att äntra scenen än en gång denna afton.

Gråten hörs över hela kvarteret och ganska så jättemycket över The Arks senaste som brorsan försöker träna in.

Jag lämnar brorsan vid datorn och kommer upp alldeles lagom till nästa teatraliska utspel.

- Ååååh, jag gör väl det då, men sen kommer jag aldrig mer att vara glad, vrålar hon som en skönt effektfull Grande Finale.

Hon kan bli något den här tjejen.

Hon kan verkligen bli något.

Ska köpa en boa så bör saken vara biff.

2 comments:

Anonymous said...

Eller lär eländet ta på sig skorna innan byxorna och jackan innan t-shirten?
Adoptera bort skiten ( å spara mer än bara veckopeng...) eller ge tillbaks henne till sina biologiska föräldrar!

Blancaflor said...

Hahaha! Underbart! Hon kommer driva sina framtida pojkvänner till vanvett, men troligtvis fa sin vilja igenom.

Trevlig midsommar!