Friday, June 29, 2007

The sour bunch

När man som jag hoppar runt och provar lyckan än här och än där, så för det åtminstone en god sak med sig. Man får en förevändning till att dricka drinkar med en hel massa före detta kolleger. Ikväll är det dags för någon form av reunion från min gamla arbetsplats. Det som allra mest och tydligast förenade oss då var uppgivenheten, frustrationen och irritationen. Vi ägnade timmar varje dag i bilen, på lunchen, på mailen, på msn, vid kaffeapparaten, med ett ögonkast på pressade möten. Vi kände alla samma sak.

Som tur var är branschen i så stark tillväxt att vi alla klarade oss helskinnade därifrån. Med livet i behåll men med tilltufsad ork sitter vi sex gamla arbetspolare utspridda över byråvärlden. Vi har fått något nytt gemensamt – vi trivs och mår bra.

Det måste förstås firas genom skvaller och Mojitos.

Frågan är bara vad vi ska prata om nu.Jag tror aldrig vi träffats allihop och inte eldat på situationen med negativ energi. Vi vet inte hur man beter sig tillsammans på ett obekymrat och glatt sätt.

We´re the sour bunch.

2 comments:

Anonymous said...

Jag tror det blir snack om gamla tider... kommer du ihåg va han sa??
-Nähe, är det sant??!! Ja just deet, nu minns jag...!!

Så kommer nog kvällen att lida. Men ack så trevligt.

Anonymous said...

Keep up the good work.