Monday, June 18, 2007

Not in this world

"Hon var klädd i hans jeans. De var alldeles för stora för henne, så hon tog ett brunflätat skärp och drog åt dem vid midjan. Hon tog en av hans vita linnekjortor från galgen. Drog in hans doft och tog på sig den. Knäppte knapparna en bit upp och fäste upp håret i en slarvig knut. Hon sminkade sig inte och lät fötterna flyga omkring i det fria, alldeles nakna, alldeles bruna."

Vi som lämnat Starlet och Harlekin och Danielle Steel beee-hind vet ju att verkligheten ser somewhat different ut. (Det killar tror är osminkad är i själva verket en jävligt omsorgsfullt "naturell" sminkning.) Jag som släpat mig fram i ett skick som överensstämmer med Harlekinbeskrivningen ovan (inte ett plagg jag tagit på mig har varit mitt) i fyra dagar kan berätta att det inte finns en enda romantisk ingrediens i den looken.

Killar. Drop it.

Den finns inte.

Inte på riktigt.

3 comments:

Anonymous said...

Lögnfetlögn!!!!
Pamela Anderson o Victoria Principal(Pam i Dallas för er som inte minns) skulle bägge kunna ha kraftiga diarréer, hög feber i veckor o inte tvättat håret på ett halvår och ÄNDÅ vara TOKSNYGGA!!!!!!!!!!
Till skillnad från vissa Mölndalsbor...

Lisa and Anders said...

Det är där du misstar dig, den världslögn jag just avslöjat. Förstår att det är en smärtsam insikt, men någongång ska man vakna! Även Homer...

Anonymous said...

Schhhhh, jag har inte bett om att bli väckt!!! Min rosa bubbla e såååå vacker så vacker.