Sunday, June 17, 2007

Magic!

Jag har ett litet tips jag vill dela med mig av till alla sjuka martyrer. Igår låg jag instängd i sovrummet när jag plötsligt blev akut törstig. Jag var alldeles för svag för att stiga upp, och min hals klarade inte av att ropa på Mr Buzz därnere (han var djupt försjunken i Brandenburgers; The Third Reich´s Special Forces och hör dessutom lite illa).

Det var då jag kom på det. Greppade mobilen och skickade ett sms. Hörde signalen gå fram och en minut senare stod han där med juice och panodil.

Magic.

Senare samma kväll hade jag lagt mobilen på laddning i annat rum, men då fick uppfinningsrikedomen göra entré igen. Tänkte först fira ner en stor lapp genom fönstret som kunde dingla utanför vardagsrumsfönstret, men i och med valet av makens litteratur ansåg jag det relativt osannolikt att han skulle lyfta blicken från boken och se meddelandet. Ringde därför från hemtelefonen till hans mobil och lät meddela kvällens beställning.

Vatten och panodil.

Se det funkade det också.

4 comments:

Anonymous said...

Ha, ha... ja, alla sätt är bra utom de dåliga.

Krya på dig! Ses imorgon?

/ a

Anonymous said...

För en del år sen var det en kille här i vackra hufvudstaden som hade titeln "Jourhavande älskare" i telekatalogen.
Så du e ju inte först med att ringa in beställningar...
Kanske du ska ringa in ytterliggare en till Mr Buzz?

Anonymous said...

Homer! Du är alltid på min sida!

Anonymous said...

Självklart Mr Buzz!!!