Sunday, June 03, 2007

Konstig helg

Ja herregeud. Jag vet inte hur man sammanfattar en helg som denna.

Lördag natt (eller natten från fredagen om man så vill) vaknar jag av att Mr Buzz väser från badrummet om en hink. Klockan är 3.40 och mannen jag delar säng med har blivit magsjuk. Jag får för mig att om jag ligger med ryggen åt honom och öppnar balkongdörren så kan jag klara mig. Känner efter i magen. Den bubblar lite. Eller?

Lördagen går med andra ord åt till att leka ensamstående med avlastningen liggandes i ett mörkt rum i egna tveksamma kroppsångor.

Och sedan var det matchen. Jag vet inte om jag ska ägna ett helt inlägg åt bara den, för något liknande har jag aldrig upplevt. Förundrade sitter vi. Magsjukan, sjuåringen och jag och tittar på bilderna från Parken.

Sedan visste jag när jag gick och la mig. Magen rörde. Illamåendet kom krypande. Nej nej snälla inte mig. I morse kastade jag upp tio gånger den elfte kom bara små torra saftstrilar från de kraftiga sammandragningarna.

Jag tyckte väldigt synd om mig. Nu är jag lite starkare från yogurt men ändå svag och yr och trött och illamående och ska nog gå tillbaks till sängen och vila mig igen.

Vilken konstig helg.

5 comments:

Anonymous said...

Jag inser helt plötsligt att mitt liv som singel i innerstan utan barn är helt fantastiskt. Min helg har vart toppen.

Anonymous said...

Så går det när man lyssnar på Justin j-lar Timberlake.
Hans enda merit e att han knullat fröken Spears!!!
Å det e i å för sig inte illa...nästa lika stort som att ha sex med Jenna Jameson...eller Carola Häggkvist....åhhhhh.

Anonymous said...

Nu tror jag att Barbara får googla igen....

Lisa and Anders said...

Nä Carola vet jag precis vem det är.

Anonymous said...

STACKARE! Krya på er kramar från en annan förort där den mystiske Magsjukan slog till för två veckor sedan.