Friday, June 15, 2007

Hö i beskyllningens tid


Jag och min son var på GAIS-Elfsborg igår och det var ju inte utan att man fattade att planen skulle bli det stora samtalsämnet. Den såg verkligen förjävlig ut, mer brun torr gul bränd än man kan tänka sig dem i Australiens inland.

Jag tycker i alla fall att Magnus Haglunds efterspel var lite överdrivet. Som vi brukade säga på min tid; det är lika illa för motståndaren. Det spel som Elfsborg visade upp igår var så långt från mästarfotboll man kan komma. Långsamt, trögt, virrigt, desperat. Mängder av felpass och dålig rörelse, det såg mer ut som de redan har gått på semester eller svensexa eller djurparken med familjen. GAIS vann inte för att de spelade bättre, men de kämpade och slet till sig tre behövliga poäng.

Och till Haglund har jag bara en passning att komma med; där fick du för vattnad plast.

No comments: