Saturday, June 16, 2007

Det är fruktansvärt synd om mig. Igen.

Det börjar bli lite tjatigt det här, inlägg om hur sjuuuk jag är. Måste dock berätta hur darrig och svettig och vissen jag har varit sedan fredag eftermiddag. Vaknade i morse med en hals som inte kan svälja, ett huvud som håller på att sprängas och bultande örontrummor. Lägg till en helt okontrollerad kroppstemperatur, ömsom paniksvettningar ömsom frossbrytningar.
Jag sväljer (inte så bra) två panodil så fort reglerna tillåter om jag orkar sträcka mig från sängen till sängbordet.

I morse gick jag upp runt 04.00 för att ta mig lite jordgubbsjuice varpå jag höll på att svimma och fick lägga mig i fosterställning på köksgolvet. Sedan blev det film på Canal+, en ganska puttrig amerikansk tjejfilm som jag grät floder till. Jag tror att sjukdomen gör mig extra blödig.

Nu är jag på någon form av kick och kan sitta upprätt för första gången på ett dygn.

Jag vet inte vilken vår jag senast varit så här sjuk. Vill minnas att jag råkat på både det ena och det andra ur sjukdomskartoteket.

Lepra kan vara det enda jag missat, men det kommer säkert lagom till semestern.

No comments: