Thursday, June 07, 2007

För varmt för klibbigt för jobbigt

Ikväll är det den årliga reklamfesten, vilket inte brukar innebära mycket mer än att branschens partysugna samlas i en enda lokal. Dock utvidgar jag mitt kontaktnät för varje arbetsår så festen blir mer och mer som en stor släktfest. I kylen här på jobbet trängs flaskorna från tre ölbackar, väntar på att bli kalla nog och på att vi ska lämna de surrande datorerna för dagen. Ute är det tropisk värme och ljusblå himmel. Här inne är det 28,3 grader och det mesta har lagt av. Air conditionen, idéerna, aptiten, de stora tankarna.
Puts väck.

Och som den snusförnuftiga mor jag ändå blivit kan jag redan nu visualisera morgondagen. Illamående i 28,3 grader.

Lockar inte so much.

Å andra sidan – hålla mig på rätt sida av fyllebarometern för att jag är rädd för morgondagen känns lite aningen för präktigt. Till och med för en morsa som jag.

Fan hur ska jag göra?

Om någon bara kunde sätta på air conditioningen så att jag får tänka klart.

Risken är ju att kylen får tänka åt mig annars.

No comments: