Friday, January 05, 2007

Det där med Internet verkar spännande.

I morse berättade min kollega att han sett Fredrik Lindströms program igår kväll och om jag missade det så måste jag försöka se det.

Det kanske går i repris, sa han. Eller så kanske hela programserien släpps på dvd, funderade vi. Ja ett tag snuddade vi till och med vid att vi skulle kunna ringa SVT-arkivet och beställa programmet. Kanske på VHS, eller i super-8-format.

Något besvärat kommer jag på att jag läst en artikel om nya generationens användare och deras konsumtionsmönster. De som laddar ner program innan de ens kommit till Sverige. On-demand-generationen. De som inte vill vänta, vägrar bli försedda, inte vill se på TV vid en viss tidpunkt bara för att programmet råkar sändas just då.

Jag slås av en tanke. Den känns lite märklig, men jag säger det till honom ändå.

- Vem vet, jag kanske kan ladda ner det på nätet, säger jag.

Han lyser upp. Inser hur gamla vi är. Hur nära vi var att ringa SVTs arkivdam.
Jag lovar att undersöka Internet och berätta för mig honom hur man gör.

Så. Nu ska vi in i kundmöte. Ska berätta för dem hur vi tycker att de ska kommunicera med sin målgrupp, om nya konsumtionsmönster, vilka trender vi kan se och vilka mediakanaler han bör investera.

He´s come to the right place.

2 comments:

Blancaflor said...

OK, amish, svaret fanns hos mig!!

Blygisens betraktelser said...

Hahahaha! Mkt rolig läsning!