Wednesday, January 24, 2007

Energitjuven livsfrågan

Varje morgon är en plåga. Varje morgon när jag ligger så gött så gött under duntäcket och mobilalarmet fyrar av var nionde minut så funderar jag på själva meningen med allt. Varför måste man gå till jobbet? Vad är meningen med allt detta, egentligen? Varför kan man inte bara få sova så länge man har lust till och sedan göra det man känner för just då? Varför finns jag? Varför varför varför?

Jag skulle nu vilja ta tillfället i akt och berätta exakt hur mycket energi dessa livsfrågor tar. Varje morgon.

Min sambo är inte piggare än vad jag är. (Han skjuter ju dessutom tyskar i bålen på nätterna, så jag får dessutom sova längre) Däremot tycks han ha bestämt sig för att inte krångla med meningen med livet varje morgon. Han har bestämt sig för att gå upp. Gå till jobbet. Så gör man bara. Man ifrågasätter inte det som händer varje dag.

Det kostar för mycket.

Det kära bloggläsare. Håller jag på att lära mig.

I morgon torsdag.

Då ska ni få se på El Skutto.

2 comments:

Anonymous said...

http://www.arahmas.com/luxuryrooms.php

Hit sticker jag å slösar en massa energi.
Lovar dessutom att inte ta reda på vad I:et i Thai står för...

Chris said...

varje morgon i ett kolsvart rum med kallras från mitt otäta fönster delar jag samma tankar som du, fastän tankarna i det närmaste är icketankar i tomhet och attackförvandlat drömlugn till vakenångest och utanpåkänslor. varje morgon. må våren komma fort!