Thursday, January 11, 2007

Det gungar

Jag vet inte varför jag mår lite tetigt varje eftermiddag. Som om jag fått sjöben, mår lite illa och så gungar det som värsta DFDS-färjan.

Jag tänker att det kan vara flera saker:

- Jag har fått ett virus på balansnerven
- Jag dricker för mycket kaffe
- Jag dricker för lite vatten
- Jag äter för sällan
- Jag behöver terminalglasögon

Och när jag tänker det där sista, att jag behöver terminalglasögon så undrar jag varför jag använder mig av ett så mossigt och förlegat ord? Har vi inget bättre?

Tror att jag måste få ordning på den här yrseln i alla fall. Kan ju inte gå omkring i livet som vore jag bakis. Och så är det en ansträngning att utföra sitt arbete vid datorterminalen.

6 comments:

Anonymous said...

Du behöver glasögon, och det har definitivt med åldern att göra

Anonymous said...

..från en som vet eller?

Anonymous said...

ska vi prata här? Ja, varför inte Barbara vägrar ju att kommentera. Hon är nog sur för att hon är lite äldre.

Lisa and Anders said...

JAG ÄR INTE GAMMAL. Tror att det är en allvarlig sjukdom eller fel på balanssinnet.

Basta.

Anonymous said...

Basta?

Ett annat förlegat ord. Du är gammal helt enkelt.

Terminalglasögon said...

Behöver också ett par terminalglasögon. Man börjar känna sig lite gammal, men men, det hör till livet. Hittade bra information på en sajt jag väljer att länka istället för min personliga blogg.

MVH