Tuesday, January 23, 2007

T H A I = Den egentliga betydelsen

Om det inte hade varit så att jag blev väckt av Kissande Barn 1 och sedan av Kissande Barn 2 hade det här blogginlägget aldrig sett dagens ljus. Jag drömde nämligen något väldigt, väldigt konstigt i natt och tack vare att jag blev väckt minns jag drömmen förhållandevis tydligt.

På dagarna tänker jag mycket på att resa till Thailand. Det har blivit en liten hobby för mig, att leta resor på nätet, att fråga ut vänner som rest dit och att läsa artiklar om vilken ö som egentligen är bäst.

Så inte så konstigt kanske att jag drömmer om Thailand. Men innehållet i min dröm, det är inget jag är helstolt över. Å andra sidan är det ju så det är med drömmar, de är oftast helt skumma.

Jag drömde att när vi kom till Thailand så var det första vi fick lära oss hur man går på toaletten enligt inhemsk sed. Det var också då det blev tydligt vad de fyra bokstäverna THAI står för.

T= Tablespoon (Efter att ha gjort nummer två på toaletten tar man en matsked och får bort det värsta)
H= Hot wipe (Man torkar med en varm, fuktig frottéduk)
A= Airbrush (Man tar sig vidare i kedjan, med ändalykten bar, till en blåsmaskin)
I= Minns jag tyvärr tyvärr inte vad det stod för. Inte heller vad man gjorde på denna station.

Snälla snälla ni som varit i Thailand. Säg att jag har fel?

Eller vänligen fyll i sista stationen.

Vad gör man på I?

5 comments:

Anonymous said...

Vad än dina efterforskningar kommer fram till så är vi PÅ! Boka en bungalow till familjen Jazz mä!

Anonymous said...

Vad än dina efterforskningar kommer fram till så är vi PÅ! Boka en bungalow till familjen Jazz mä!

Lisa and Anders said...

Oavsett toalettkultur?

Anonymous said...

Vi var ju där nyss och måste tyvärr meddela att I:et står för Inspection. Man visar helt enkelt upp för en kontrollant-tant som godkänner eller hänvisar en tillbaka till den station som behöver göras om.

Lisa and Anders said...

Hahaha! Kan man behöva gå tillbaks ända till matskedsstationen?