Monday, January 29, 2007

Full pott för brott

I helgen hade vi fått låna en dvd av en kompis. Det var med filmen The Departed och det förstår ju vem som helst att om den är bioaktuell så är det en sköjvariant vi fått hem. Ingen köpeversion med andra ord.

Jag pratade med min pappa och berättade för honom att vi hade The Departed hemma. Att det var en kompis kompis som var väldigt… (här letade jag efter orden och just innan jag skulle säga ”dataflink” så fyllde han i: ”…kriminell”).

Min far är inte känd för sin fläckfria moral, men vissa saker håller han visst högt. Jag hade inte ens reflekterat över att vi umgicks i kriminella kretsar. Men den banan vår familj börjat ta kan ju vara inkörsporten till tyngre grejer som laglös kopiering av läroböcker.

Hur som helst. Utan att reflektera mer över den brottsliga närvaron, så tittade vi på filmen igår kväll och jag ger den fem cellnycklar.

No comments: