Tuesday, January 30, 2007

Något måste hända nu.

Eftersom jag har tagit för vana att somna in runt kl 20.30 på kvällarna, strax efter att jag nattat barnen och läst några rader i en bok, har jag inte så mycket att blogga om. Mitt liv just nu avgränsar sig till att sova, jobba, läsa, äta, plocka och diska. Ibland duschar jag, ibland tränar jag, ibland lunchdejtar jag. Det här levernet måste få ett slut! Det ger inte direkt upphov till en massa nya reflektioner eller djupa samtal. Den enda stunden på dagen som jag verkligen har tid att fundera på bloggämnen är på vagnen till jobbet. Med punkt.se och tysta medpassagerare.

Något måste hända nu.

Men boken jag började i igår kväll, Svinalängorna av Susanna Alakoski verkar bra.

2 comments:

Anonymous said...

känner igen mäj...förutom att jag inte ens jobbar fn.
det vankas bullbak imorgon för att bryta lunken (exciting!!!). om tid och lust finnes bjuder jag gärna på saft och en kopp efter jobb. Inte mycket att blogga om men goa bullar blir det förhoppningsvis.

Lisa and Anders said...

Tack för finfina bullar! Ibland är det det enda som behövs för att lyfta vardagen... (någon annan bakar bullar...)

:)