Tuesday, February 13, 2007

34 blir 20

Någon har satt en förortsmorsa på att lansera Göteborgs partyliv. Nu ska här tänkas krogliv, det allra krämigaste, stekigaste och pulserande nattliv som staden erbjuder. För att komma i stämning har jag dagen till ära tagit av mig mysbrallorna, släppt ner den kletiga tofsen och gnuggat bort tandkrämsfläckarna från den där fräsiga svarta skjortan.

Det händer faktiskt, otroligt nog, att de med ännu mindre koll vänder sig till mig för att få tips om vart de ska gå på afterwork eller bröllopsdagsmiddag eller för att dansa.

Till moi?

Med den lilla självförtroendekick ett sådant förtroende ger, tar jag mig ändå an uppgiften med den största av iver. Jag surfar ut på stureplan.se för att hitta lite sköna uttryck som inte är daterade 1994. Och om jag inte visste det innan så får man en ganska bra bild av hur jävla off man är – och samtidigt hur befriande skönt det är att inte vara en del av Världen Yta.

Den där pay-offen jag håller på att snickra på ska tjugoåringar gilla. Den ska kännas rätt. Den ska vara yta. Den ska vara glammig.

Så någonting säger mig att "Göttet ur Götet" inte är helt rätt.

Fan. Får börja om. Måste försöka leva mig in mer i tjugoåringarnas värld. Leva som de. Krypa in under deras skinn.

Tror jag går och köper mig en Pepsi Max.

2 comments:

Blancaflor said...

Cola Zero är tydligen det som gäller bland ungdomen har jag läst! ;)

Anonymous said...

Krypa in under skinnet på en 20-åring? Ja, det är rätt gött skall du veta.