Friday, February 23, 2007

Fredagsmagi

De kvällar när jag inte badar barn eller diskar efter middagen, eller för all del skriver brev till Audi eller går på bio, och klockan är 19.05 och ingen hänger framför burken. Ja då händer det att jag sätter på Dr Phil för att få mig en dos common sense.

Igår visade det sig att det finns ett hus som heter Dr Phil House. Där har han samlat ett antal hatfyllda människor som ska bli polare med sina värsta antagonister. Här skulle jag kunna svälla ut och berätta om de olika människoöden som samlats och bla bla bla, men det tänker jag inte göra.

Jag tänker istället berätta om den Dr Phil-mening som satte sig som en syl hos mig. Han har ju den förmågan, Phil.

Till den 56-åriga kvinna som var oerhört bitter, arg, frustrerad och som utsett alla vita människor till sina ovänner, sa han så här:

You want magic in your life? Then be magic.”

Hans livsfilosofi faller väldigt väl ihop med min. Du skapar dina egna möjligheter. Sitter du som ett sölmongo och gnäller, ja då är det vad du får tillbaks.

Så, create a little magic out there.

No comments: