Thursday, February 01, 2007

Mamma helt utan nojor

Nu har vi gjort en helt icke-unik, men dock efterlängtad bokning. Vi ska till Thailand i november, i två veckor och det ska verkligen bli fantastiskt.

När jag var yngre oroade jag mig aldrig för resor. Det var ju själva livet. Hur enkelt som helst. Kul. Spännande. Intressant.

Eller nu ljög jag ganska friskt. Jag minns plötsligt att jag hukat på hotellrum i Ensenada i Mexico, vågade inte lämna rummet, knappt ens för att släppa in room service.

Fem år senare hukade jag på hotellrum i Mexico City. Vågade inte över huvud taget gå utanför hotelldörren efter mörkrets intrång. Knappt på dagtid heller.

Men nu är det Thailand, Världens Fredligaste Land. Ändå.

Just nu oroar jag mig mest för:

1. Min sons jordnötsallergi. Kommer lokalbefolkningen att fatta att det är NO PEANUTS, inte EXTRA PEANUTS? Har de kök som klarar den hanteringen?
2. De verkar vara i avsaknad av säkerhetsbälten i Thailand. Vi ska åka minibuss i 2 timmar från flygplatsen. Dessutom kryllar hela landet av fatalister med inställningen ”det som sker det sker”.
3. En ny jättevåg
4. Mellanlandning i Arabemiraten
5. Jumbojetflygningen överhuvudtaget

Ja det var väl det.

Ska bli kul det här.

No comments: