Thursday, February 15, 2007

Snudd på massor av budskap i det här blogginlägget


På mornarna på väg till jobbet brukar jag få en punkt.se tryckt i näven. På samma vagn sitter jag ofta och funderar på ett bra bloggämne. Mycket lustigt så händer det att jag hittar små uppslag i tidningen att skriva om. Så också denna morgon.

Längst bak i tidningen ligger Filmtipset. Där recenseras kvällen bästa filmer. Idag var det bland annat Under solen, Hemlängtan och Ed Wood som synades i sömmarna. Först kommer en kort sammanfattning så som en kort sammanfattning brukar se ut.

Hemlängtan sammanfattades till exempel så här:

Tonåring blir intagen på ungdomsavdelning. Vardagen med vårdpersonal och andra intagna återges. Samtidigt berättas om killens symbiotiska relation med sin mamma. Känsligt, snudd på sårbart spel.

Urrr. Jag ryser flera gånger. Snudd på sårbart spel. Låt mig gissa: recensenten är snudd på i kontakt med sitt egna känsloliv.

Under varje recension får man också en snabbguide om filmens genre, belyst med en röd pil.

Hemlängtan fick beskrivningen ”Budskap”. Under solen fick både ”Kärlek” och lite ”Budskap”.

Jag kan, som tidigare nämnts, tipsa om Babel. Knökfullt med ”Budskap” där.

No comments: