Wednesday, February 21, 2007

Bosse Hansson kom tillbaka. Allt är förlåtet.

Vi satt och häckade framför Lille-Man Utd i Champions League igår kväll. Jag har bara en sak att säga, och det rör inte matchen.

Henrik Strömblad. Kan hända att han är den sämsta kommentatorn ever. Glenn Hysén framstod som en klasskommentator i jämförelse. Kanske hade han varit och tullat i innefickan ett par varv innan sändning, för en gedigen insats det stod han då verkligen inte för.

Någongång under första halvlek går Unitedsupportrarna berserk. De stormar planen från sin kortsida och polisen är snabbt framme och föser tillbaka packet.

I enlighet med någon FIFA-överenskommelse så visar aldrig TV vad som sker när något sådant sker. Vilket jag kan tycka är rätt, buset ska inte få njuta av att dessutom se sig själva i TV-rutorna. Den här informationen är jag rätt säker på att även Henrik Strömblad känner till. Så antingen ser han det som sin plikt att underrätta oss tittare vad som händer utanför bild, eller så får han helt enkelt ribba av att prata om batonger, hårda nypor och tårgas.

För karln slutade nämligen aldrig. Spelet fortgick. Neville fintade. Ronaldo gjorde hundra överstegare. Larsson skarvade. Och Henrik Strömblad pratade vidare om den franska polisen.

Just när man trodde att han lagt av hör vi igen:

- Nu verkar det som de använder tårgas. Ja där vänder publiken upp på läktaren igen.
- Den franska polisen är ju känd för att slå först och fråga sedan. Inte för att jag har någon personlig upplevelse av detta.
- Nu tar de fram batongerna.
- Är det vattensprutor de använder där?

Och till slut:

- Nej, nu får jag sluta prata om tumultet.

Fast det gjorde han inte.

Jag tippar på ribba.

No comments: