Monday, March 12, 2007

Ett genombrott!

Det är såååå spännande. Jag har en god vän som är skådespelare och som sådan kan man dra till med små, nästan obefintliga, minilögner för att någon gång få chansen att visa världen sin talang.

Min vän är duktig. Han har gått scenskolan och spelat teater, film, reklamfilm, föreläst och turnerat med Riksteatern. Första gången jag såg honom på scen var 1993 när han spelade mot Ted Åström, mer känd som Olyckan.

Om det var Olyckan som gjorde att Maria Bonnevie och Mikael Persbrandt slog igenom istället vet jag inte, men nu har han fått en grevlig revansch.

Arn ska spelas in.

Min vän har fått en roll som Greve Tott eller något i den stilen med kravspecifikationen att han är en utmärkt ryttare.

Nu har han fått rollen och lika mycket som han gläds över det, lika mycket våndas han över att han aldrig suttit på en hästrygg.

Inspelning imorgon.

Ridlektion ikväll.

Dessutom är han allergisk.

Om ni om, några månader, ser Arn på bio och ser en Greve skumpa förbi, hängandes under hästmagen rödnäst och skräckslagen. Ja då vet ni.

Min kompis.

5 comments:

Anonymous said...

Howdy Barbara!

Tack för igår. Det var skönt efteråt i alla fall. Det gick lite för snabbt för mig. Hoppas att du fick ut något av det i ändå?

Jag som JG-lover och namne till filmtiteln, i alla fall enligt Nordea, undrar vem som ska spela Arn. Barbara, har du någon koll på det?

/Ocean Swift

Lisa and Anders said...

Det gick inte för snabbt för mig. Jag var på´t på lunchen igen. Du måste ligga i lite så kan du bli ännu lite snabbare:)

Arn - ingen aning.

Ocean Swift?

Anonymous said...

Arn görs av Joakim Nätterkvist! Snart i var mans TV.
Din kompis e ju ett j-la rikspucko. Vad ska han ljuga om nästa gång? Att han kan lira trummor som P.Collins?

Anonymous said...

Sorry Homer!

Ledsen för att jag väcker så starka känslor. Jag var inte tydligen inte med i matchen igår. Nu ber jag hundra gånger om ursäkt för att jag formulerade mig fel. Jag hade fått för mig att filmen skulle heta Arn - "någonting" men jag hade visst fått det om bakfoten. Vet du vad den ska heta?


/Ocean Arn Swift

Anonymous said...

Har ingen aning vad Arn ska heta mer än...Arn?
Arn...vad e det för namn egentligen????? Och det e inte du som e ett rikspucko utan snubben som sätter sig till häst...utan att veta hur man manövrerar hästkraken. Men friskt vågat....