Thursday, March 08, 2007

Min bror och jag

Jag fyller år inom kort och har redan fått min present från min lillebror. Han lever på noll, oftast minus, och from time to time nudlar. Han är student och konstnär och unnar sig sällan lyxen av ett par hela strumpor.

Därför är det så fantastiskt stort när jag nu fick en biografi om Charles Bukowski. Icke inhandlad på antikvarie, sprillans ny och ganska dyr vill jag minnas. Kyrkråttan förser borgarbrackan och det gör mig så glad så glad men samtidigt oerhört sorgsen.

Fyra dagar efter mig fyller han 26. Om jag kan ta ner månen till honom så gör jag banne mig det.

Till dess får ni njuta av Bukowskis egna fylleord:

“Boring damned people. All over the earth. Propagating more boring damned people. What a horror show. The earth swarmed with them.”

No comments: