Thursday, March 08, 2007

Ladybird går igen

Igår var det fyraårskontroll på BVC med lilltjejen. Jag har någon sorts inbyggd skräck över att gå till BVC. Har fått för mig att de kan ta mina barn ifrån mig om de inte anser mig lämplig som förälder. Gissar att det kan ha varit den där Ladybird, Ladybird som skrämde upp mig för en sisådär tjugo år sedan.

Sedermera torkas det snoriga näsor, kammas hår, klipps naglar, tvättas bort ketchupfläckar på kinden och byts om till nytvättad stass innan vi åker dit.

När vi igår kom in i sköterskans rum fick vi sätta oss på varsin stol varav min var i kulisserna, i alla fall bildligt. Det var sköterskan och lillskruttis som skulle snacka, jag skulle vara tyst. Sköterskan började med att ställa några sociala frågor om hur gammal hon är, om hon hade kalas och sedan vem hon leker mest med på dagis.

Det är då det händer.

Lillfjompan håller på att sabba allting.

- Jag leker mest med Lina, men ibland, då vill Klara vara med och leka med oss. Och då, ibland, då vill inte vi det och då säger Klara att hon kommer att DÖÖÖ.

Sköterskan ser förvirrat på mamman i kulisserna.

Som torkar bort lite senap från skjortärmen och undrar om vem som ska få bli fostermamma nu.

3 comments:

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!
Må hon leva o frodas denna lilla pärla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!!!!!!!!!
Må hon leva o frodas denna lilla pärla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lisa and Anders said...

Det är värt att sägas igen...och igen...?