Wednesday, March 07, 2007

Ont det gör ont.

Jag ska ha en liten dammiddag i morgon kväll. Idag har jag förberett vad vi ska mumsa på, inget jag kan avslöja här eftersom jag råkar veta att några av dem är flitiga läsare av Babbans blogg.

Men en av ingredienserna är chilifrukt och den stod jag för en stund sedan och pillade ut kärnorna ur. Det går ju alltid snabbast med ett enkelt tumgrepp tycker jag. Rafs rafs så är hela raden med små kärnor borta.

Sedan måste man komma ihåg komma ihåg komma ihåg att inte pilla sig i ögonvrån typ ett dygn efter.

Just det. Kvinnan som kan komma till jobbet med morgonens soppåse, som kan ta tre steg från soffan med sikte på köket - men inte ha en susning om vad jag skulle där och göra.

Oddsen för att minnas att hålla tassarna borta från ögonvrån är med andra ord fantastiskt låga.

Jag hann inte mer än ut ur köket, så hade jag glömt det.

Ont det gör ont.

1 comment:

Anonymous said...

Tur du bara pillade dig i ögonen då....