Saturday, March 31, 2007

I´m just taking a moment.


Igår kväll, efter en burk starköl och som gräsänka, kände jag ett plötsligt behov att köpa lite musik på iTunes Store. Om man en gång skapat ett konto där är det väldigt svårt att låta bli ingivelsen att shoppa för 9 spänn, speciellt efter en burk starkis.

Om jag drar mig till minnes så köpte jag faktiskt Jokkmokks-Jocke på någon form av betaltelefon mitt under en förfest för sisådär 15 år sedan. Vi bodde i Slottet (numera Världskulturmuséet i Göteborg) och hävde lätt några flaskor Danmarksimporterat rött i veckan ett tag. Ibland kom polisen och tittade in i kråkslottsförfallet med ficklampor, i bland kom någon inneboende hem med halva Scandics foajé, ibland vaknade man på morgonen och höll på att snubbla över en kundvagn, en röd hotellmatta, en tyroleruppsättning, en stoppskylt eller något annat i hallen.

Ibland beställdes helt enkelt musik från TV-shop.

Jokkmokks-Jocke.

Jag skrattar nästan ihjäl mig.

Igår köpte jag i alla fall fyra (för mig) ganska nya låtar. Jag kan rekommendera dem vemsomhelst som startat konto på iTunes.

Min son håller för öronen och skriker om Darin eller BWO.

I´m just taking a moment.

No comments: