Wednesday, March 07, 2007

Hemma hos nästa expert


Det här har ju visat sig vara jätteskoj, att glutta in i fotbollsexperternas hem mitt i Champions League-sändningarna. Ikväll var det Patrik Anderssons tur att ha en kameraman att servera lite kaffe och kaka.

Patrik Andersson gillar rött. Han hade röda kuddar i sin rottingsoffa (!), kändes lite som den skulle platsa på en inglasad veranda, men det såg ut som inslaget var filmat mitt i hans vardagsrum. Han hade tänt några ljuslyktor, den lille mysgubben, och hade det riktigt ombonat med sina matchande gardiner. Någonting säger mig att Patrik Andersson bjuder kamerakillen på sju sorters hembakta kakor.

Men vad är det som står strax bakom hans högra axel?

Skådar mitt norra öga en elefant?

I porslin?

Det är ju inte annat än att man börjar ana att Patrik rantat runt på savannen med Ralf och knäppt ett eget exemplar av "big five" som de sedan låter glasera.

Vad kommer härnäst? Nästa vecka sänder de kanske från Tommy Svenssons Växjövilla där vi får se hur han sitter uppallad på ett glänsande noshorn?

Jag tackar TV6 för de här pikanta inslagen. Mycket uppiggande när spelarna inte bjuder upp till dans.

3 comments:

Anonymous said...

Två själar en tanke... I rest my case.

Anonymous said...

Läste Aftonbladet igår. Inte bara här hos Barbara som vi undrar vad det egentligen var där hemma hos Ralf. Gåtan fick dock sin lösning när man fick se en lite större bild i tidningen. Det är ingen leopard det är en GIRAFF med ett par fotbollsdojor runt halsen...

Lisa and Anders said...

Nämen herregud, jag kunde svurit på att det var en leopard. Å andra sidan - en giraff är också en av de "Big 5"?

Fotbollsdojor runt halsen, jag säger då det. Bad taste alldeles oavsett antar jag, men värre kan det knappast bli.