Thursday, March 29, 2007

Franska tips please

Eventuellt eventuellt alltså långt från klart, men ett frö har börjat gro, så tar vi oss an Franska Rivieran i sommar.

Och det ska erkännas med en gång; jag är oskuld på Rivieran. Har aldrig vatt där. Inte Nice, inte Cannes, inte Monaco, inte över huvud taget varit i södra delen av Frankrike.

Jag tänker att mina Guccibrillor är det enda jag äger som kommer att passa in. Min fejkbränna, mina sneakers och mina sommarshorts som jag köpte i Mexico år 2000 won´t do. På shortsfronten har det till och med gått så långt att min sambo skämtar om mig. Om mina fula fula fula shorts som jag inte verkar kunna bli av med. Men ambitionen är hög inför säsongen – nya shorts har prioriterats upp. Ingen ska skämta om mina shorts den här sommaren. Allra minst på Rivieran.

Jag tänker också att vi slinker omkring, in och ut på restauranger, klädsamt förälskade och klädsamt berusade på that bubbly thing. Att vi beställer ostron på löpande band till dess att kvällssolen glödande och fräsande löses upp i havshorisonten.

Sedan tänker jag att just det. Barnen ska ju med.

Det blir väl som vanligt. Vi hyser in oss på ett medeltrevligt hotell med barnglad inställning. Som har stor frukostbuffé, micro på rummet och pool som tål att göras bomben i. Inget designtjafs här.

Sedan tänker jag att jag ska kolla med er – är det någon som känner till ett sådant ställe?

4 comments:

Anonymous said...

Kan rekommendera orten St Maxime med Pierre et Vacances - har supertrevliga lägenhetshotell!

Lisa and Anders said...

Aaaah! Äntligen ett tips - började bli lite pinsamt det där. Tack för tipset!

Anonymous said...

Jag kan tipsa om ett ställe, kommer inte riktigt ihåg, men det var två trevliga töser från Uppsala som bodde där, den gamla hotellvaktmästaren granskade mig noga innan han lät mig följa med, han log. Det var två-tre kvarter från den dyraste stranden, där en solstol kostade lika mycket som jag hade tänkt spendera på en dag, dryga 150 spänn, och detta var -97....

Anonymous said...

Och för den kulturella delen av familjen(?) - Chagall-museet!

Och givetvis god mat i gamla stan!